Du er her: Forside Nyheder Mere fart på fremmedsprogene

 

Mere fart på fremmedsprogene

Projekt Sprogkernen har undersøgt elevers og underviseres oplevelse af fremmedsprogsundervisningen i gymnasiet. Onsdag d. 11. maj præsenteres projektets resultater og anbefalinger.

02/05 2011

Projekt Sprogkernen har undersøgt elevers og underviseres oplevelse af fremmedsprogsundervisningen i gymnasiet. Onsdag d. 11. maj præsenteres projektets resultater og anbefalinger.

  • Sprogkernen.dk er et forum for vidensdeling og styrkelse af fremmedsprogenes rolle og position i samfundet med fokus på de gymnasiale uddannelser.

Danmarks fremtidige vækst og konkurrencedygtighed er afhængig af at unge danskere bliver klædt ordentligt på sprogligt og kulturelt, så de kan begå sig i globale miljøer. Det danske uddannelsessystem har hovedansvaret for dette.

Projekt Sprogkernen, som er sat i gang af tænketanken DEA og Copenhagen Business School, har undersøgt elevers og underviseres oplevelse af indhold, form og udbytte af fremmedsprogsundervisningen i gymnasiet og inviterer nu til lancering af resultater og anbefalinger.