Du er her: Forside Nyheder Humaniorastuderendes skriftlige niveau kritiseres

 

Humaniorastuderendes skriftlige niveau kritiseres

Dårlig tegnsætning, grammatiske fejl og usikkerhed præger de studerendes opgaver.

26/06 2013

Dårlig tegnsætning, grammatiske fejl og usikkerhed præger de studerendes opgaver.

Forfatter Henrik Dahl kritiserer i artiklen "Hjælpeløse studerende i videnskabsteoretisk kaos. Den humanistiske trosbekendelse"Kommunikationsforum de humaniorastuderendes skriftlige formuleringsevne.

Ifølge Henrik Dahl, der har erfaring som censor ved landets universiteter, er niveauet i de skriftlige opgaver faretruende lavt.

De studerende mestrer ikke tegnsætning og synes ikke engang at forsøge, og sproget er generelt præget af usikkerhed og hjælpeløshed.

Henrik Dahl påpeger at de studerendes sprog tidligere var præget af jargon og såkaldt "mumbo jumbo" der dog bar præg af at være forfattet af sikre skrivere. Udviklingen er nu gået videre, men den forkerte vej, mener Henrik Dahl.